HTML

perubolivia

Útinapló a "születésnapi" túrámról

Friss topikok

• franko: mi is most jöttünk haza, a magassági betegség kemény volt.. Hányinger, pánikroham a nonstop légszo... (2009.04.10. 19:17) Cuzco
  • baphomet: És a folytatás??? (2008.11.09. 02:47) Arequipa
  • lidi43: Hiába várom az utolsó jelentkezésedet,pedig a program szerint sok-sok élményben volt részetek.Váru... (2008.11.04. 20:07) Copacabana
  • ilonak: Szia! Érdeklődéssel (és persze kicsi irigységgel) olvasom a beszámolót. Egyelőre jobb és érzéklete... (2008.10.27. 09:57) Puno
  • lidi43: Sikerült regisztrálnom. Örülünk, hogy jól érzed magad, kíváncsian várjuk a további beszámolókat. P... (2008.10.23. 14:39) Ismet Cuzco

Linkblog

La Paz fele

2008.10.29. 12:14 ariel21

Reggelre sem jott vissza az aram, am ennek ellenere hosszu ido ota az elso nem edes kenyeret kaptuk rantottaval a szallasunkon. Juhhe, meg kave es tej+kakao is volt. :-)

A 4000 koruli magassagokban rank varo turahoz csak a legszuksegesebb dolgainkat gyujtottuk egybe, a tobbi cuccunkat inkabb hordarral vitettuk le a rank varo hajohoz.

A Nap szigete nehol tokeletesen hajazaz a Horvatorszagi partokra, a voroses-sziklas talajon csak a terdalatti macchia el meg. A to (tenger) mely lapislazuri szinen ezustosen csillan meg a napfeny. Drukkoltunk, hogy a kontrasztos szineket okozo felhok bennunket elkeruljenek, s a turat megusszuk eso nelkul. Jo illatu eukaliptusz fak kozott tettuk meg a kb. 6 kmes utat a sziget vegebe, ahol Chincana-"komplexumot csodalhattuk meg.

A kolabirintus mellett a "meseorszag" alaplegendajanak helyszinet is megorokitettuk, ugyanis az elso inka uralkodo par Manko Kapak es Mama Okljo ezen a szent helyen emelkedtek ki a Titicaca vizebol. A to a nevet az itt talalhato puma alaku koverol kapta, illetve a sziklakiszogelesek (nagy kepzelo erovel) tobb puma arcot es termeszetesen Virakochat is megformaztak. (puma=Titi Kharka)

A retegesen felgyurodott homokko hegyek, szakadekok ovezte uton ertuk el Challapampat, ahol az elozo nap megismert motoros hajo vart bennunket. Ehsegunk enyhitesere an helyi hotdogarustol vettunk sajtos-virslis-tojasos burgert, sultkrumplival. Visszafele meg egy pillantast vethettunk a Hold szigetre es a to partjatol "nem messze" levo havas hegycsucsokra.

Idoben kikotottunk Copacabanaban, igy a varoska szombat delutani forgatagaban elertunk a Katedralishoz, ahol autoszenteles szertartasat nezhettuk vegig. Pfu ez nagyon komoly muvelet. Az utott kopott, szemelyautok, kisbuszok sorakoznak a templom bejarata elott feldiszitve. Elo es muviraggal, szalagokkal, mint egy arab vagy torok eskuvoi kocsi, a pap vodorbol szentelt vizzel meghintette az autok oldalat a kinyitott motorhazteto alatt termeszetesen a motor is kapott az aldasbol. Ezt kovetoen felbontottak sort majd azzal is meg locsoltak a jarmuvet, viragszirom esovel zarult a szertartas.

A gyertyaszentelo Szuz Mariarol hires, mor stilusjegyeket is viselo katedralis "viaszkapolnajat" is meglatogattuk. Minden csupa viasz, a fold, a fal, es a mennyezet is a millionyi gyertya zsiros fustjetol.

A fovarosig Mercedes busszal mentunk (na nem az otthon ismert valtozatuval :-)) egy kis kompolast is beiktattunk. Hat az otvencentis oldalfalu, inkabb tutajra emlekezteto lelekvesztore amikor felhajtott a buszunk, sokak fejeben felmerult, imadkoznunk kene a buszban maradt csomagjaink epsegeert. Mi egy motoros csonakkal tettuk meg a 10 perces utat, s a parton a Bolivia tengerpartjat elsirato furcsa emlekmuvet jartuk korbe. (Boliviaban ugyan nincs tenger (ocean)partja, am unnepnapja termeszetesen van :-)

A hangulatot a teren zajlo mazsorett talalkozo  szinesitette. Janos szerint, -a szokasos- eso a buszon ert bennunket, am La Pazban mar majdnem szaraz utcan tortent meg a kipakolas. 4 csillagos szallodankban csak a foutca melletti utcai hamburgeresnel tett latogatas utan tertunk nyugovora.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.